Diari Kenangan Terindah

Untuk Tetamu Yang Sudi Singgah

Hari ini,

aku sempat menjenguk pantai akal yang sarat maklumat di dadanya aku akan pastikan sejarah terus mengalir tanpa noktah namun salam penghargaan tetap kukirimkan buat tamu sulung yang sudi singgah.



Terima kasih dan salam penuh hormat (al-Misri)

p/s- Kepada para tetamu, jangan lupa sign in my guestbook ok...



Jan 10, 2008

MAKCIK DARI KAMPUNG

oleh Zun-Nun



Pada suatu hari, Makcik Ain datang ke Kuala Lumpur untuk kali pertama berjumpa anaknya yang menetap di situ. Kebetulan anaknya baru berkahwin dengan orang kaya yang bergelar Datuk "J" dan Makcik Ain telah mencanangkan berita perkahwinan anaknya itu kepada semua orang kampung. Dia turut membawa rakannya Sherry. Oleh kerana hari telah lewat malam, mereka 'check-in' di sebuah hotel mewah semata-mata mahu menunjuk kepada Sherry. Setelah selesai 'check-in' seorang pelayan hotel membawakan beg mereka menuju ke bilik penginapan Makcik Ain. Makcik Ain dengan girangnya mengikuti langkah-langkah pelayan itu dan ketika pelayan tersebut menutup pintu, Makcik Ain melihat sekeliling. Beliau tiba-tiba menjadi marah lalu berkata kepada pelayan tersebut.

"Eksekius mi. Encik jangan ingat makcik datang dari kampung, tak tahu duduk di hotel. Sudah bayar ratus-ratus, encik bagi saya bilik ini pula. Kecil, tak ada TV, tak ada almari, apa pun tak ada. Katil nak tidur pun tak ada. Hei jangan nak tipu orang la," Makcik Ain memaki hamun pelayan tersebut kononnya untuk menutup malu pada kawannya Sherry.
Lalu pelayan itu pun menjawab, "Sabar makcik, ini baru lif...


# Perlu ke kemahiran mendaftarkan diri ke hotel diajarkan kepada warga kita? Jangan lupa pili air di hotel ada 2 warna: merah dan hijau... Jangan mandikan anak dengan pili yang berwarna MERAH. Mara Bahaya!!!

2 comments:

bluecrystaldude said...

Hah! Kesimpulannya, niat tu kene betul. wat pe ar nak menunjuk2. hehe.

salam Maal Hijrah~

waliz said...

aiikkkk..ni pengalaman sendiri ke ni..hehehe...:D